Osiem koncertów z cyklu SoundLab za nami. Przez cały sezon Filharmonia w Szczecinie zapraszała słuchaczy do podróży przez surrealistyczne przestrzenie i awangardowe dźwięki. Dziś wielki finał – koncert Tangerine Dream, poświęcony pamięci Edgara Froese’a, legendarnego założyciela formacji.
Bądź zawsze na bieżąco. Zapisz się do newslettera.
Aby zapisać się do newslettera wymagana jest poniższa zgoda i oświadczenie!
Filharmoniczne laboratorium muzyki elektronicznej SoundLab to cała paleta brzmień: od prekursora gatunku Eugeniusza Rudnika, przez niekwestionowanego króla polskiej elektroniki Marka Bilińskiego, do wirtuoza syntezy nowoczesnych dźwięków Richarda Devine’a. To spotkanie z historią gatunku, ale też ukazanie nowych ścieżek, którymi kroczą artyści i ich elektroniczne muzy.
Podczas grudniowej odsłony SoundLab na scenie pojawiło się trzech muzyków, którzy zrewolucjonizowali scenę rockową: Józef Skrzek, Apostolis Anthimos i Jerzy Piotrowski, znani szerzej jako SBB. Artyści zagrali wówczas swój repertuar wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii w Szczecinie, w nowych aranżacjach napisanych specjalnie na tę okazję przez Miłosza Wośko – ówczesnego kompozytora-rezydenta Filharmonii. Dziś premiera dwóch wideoklipów, które powstały podczas tego wydarzenia.
„Spacer na zatoką” to utwór z albumu „Welcome” z 1979 roku.
„Pieśń stojącego w bramie” to kompozycja późniejsza z 2002 roku, z płyty „Nastroje”.
Zwieńczeniem wielomiesięcznej pracy przy cyklu SoundLab jest dzisiejszy występ przed szczecińską publicznością legendarnej grupy Tangerine Dream. Koncert będzie muzycznym hołdem dla Edgara Froese, lidera grupy, który zmarł w styczniu 2015 roku. Podczas wieczoru Tangerine Dream przedstawi swoje muzyczne portfolio – zarówno starsze jak nowe, dobrze znane oraz do tej pory niepublikowane utwory.
To nie ostatnie spotkanie z SoundLab. Program kolejnej edycji cyklu poznamy wraz z pozostałą częścią repertuaru Filharmonii w Szczecinie już wkrótce.
Projekt „SOUNDLAB – filharmoniczne laboratorium muzyki elektronicznej w Szczecinie” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.