Artystka Chóru Opery i Filharmonii Podlaskiej. Sopran.
Swoją edukację muzyczną i zarazem wielką przygodę z muzyką rozpoczęła nauką w Państwowej Szkole Muzycznej I i II Stopnia im. I.J. Paderewskiego w Białymstoku w klasie wokalistyki prof. V. Bieleckiej. Następnie kształcenie kontynuowała na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie otrzymała tytuł licencjata. W 2011 r. ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie w Musikhochschule und Theater w Hannoverze w klasie prof. Richardson-Smith.
Paulina Boreczko współpracowała z J. Maksymiukiem, wykonując jego pieśni z cyklu
Czerwony księżyc z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej. Dwukrotnie została zaproszona przez kompozytora i dyrygenta M. Bembinowa do prawykonania utworów:
Res Tua – Rozważania o miłości i nienawiści w Operze i Filharmonii Podlaskiej oraz
Amor vincit w roku 2012 w ramach Festiwalu Universitat Cantat w Poznaniu. Dokonała nagrań płyt CD z jej solowym udziałem, m.in.: S. Moryto Msza Legnicka, I, II, III, IV Litania Ostrobramska S. Moniuszki oraz M. Bembinow
Res Tua – Rozważania o miłości i nienawiści oraz C. Saint-Saënsa
Oratorium na Boże Narodzenie.
Ogromnym wyróżnieniem dla artystki było zaproszenie do wykonania VIII Symfonii
Tysiąca G. Mahlera wśród międzynarodowej, solowej obsady, w ramach finału jubileuszowej, 50. edycji Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans we Wrocławiu we wrześniu 2015 r. pod batutą J. Kaspszyka, Dyrektora Artystycznego Filharmonii Narodowej. Wielokrotnie w roku 2017 współpracowała z Dyrektorem Narodowego Forum Muzyki A. Kosendiakiem wykonując pod jego batutą m.in. Mszę c-moll W.A. Mozarta z Sopocką Orkiestrą Kameralną oraz
Stworzenie Świata J. Haydna w Filharmonii Krakowskiej. W 2018 r. otrzymała zaproszenie na stypendium do Europa Chor Akademie Görlitz, w ramach którego uczestniczyła w wielu międzynarodowych projektach. Zaowocowały one współpracą z Dyrektorem Muzycznym Filharmoników Hamburskich Maestro S. Cambrelingiem. W lutym 2019 r. Maestro Cambreling zaprosił Paulinę Boreczko do zaśpiewania partii solowej w Stabat Mater K. Szymanowskiego w Elbphilharmonie w Hamburgu, a w listopadzie 2019 r. wykonała Litanię do Maryi Panny K. Szymanowskiego z towarzyszeniem Orkiestry Hamburskiej w Laeiszhalle w Hamburgu. Aktualnie koncertuje w kraju i za granicą z Europa Chor Akademie Goerlitz oraz jest Artystką Chóru Opery i Filharmonii Podlaskiej.