Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://ilyo2020.filharmonia.szczecin.pl/

Data publikacji strony internetowej: 2014 r.
Data ostatniej aktualizacji: 30 marca 2021 r.

Deklarację dotyczącą strony internetowej sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część zdjęć i grafik nie posiada opisów.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Strona nie posiada aplikacji mobilnych.

Oświadczenie sporządzono: 25 marca 2021 r.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji: 2024-02-21.

Koordynatorem dostępności jest Mateusz Drozda (e-mail: m.drozda@filharmonia.szczecin.pl).

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Budynek Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, ul. Małopolska 48, 70-515 Szczecin, oddany do użytku w 2014 roku wykonany jest zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi w zakresie zapewnienia dostępności dla osób z niepełnosprawnością.

Wejście do obiektu od ul. Małopolskiej 48 rozwiązane jest wolne od poziomych oraz pionowych barier architektonicznych z poziomu terenu.

Na każdej z kondygnacji parkingu podziemnego znajdują się 2 miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością.
Wszystkie 4 kondygnacje nadziemne i 2 kondygnacje parkingu podziemnego dostępne są za pomocą wind o parametrach technicznych zapewniających swobodne poruszanie się osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz osób słabowidzących.

Hol główny, kawiarnia, szatnia i kasy biletowe zlokalizowane na parterze są dostępne bezpośrednio z jednego poziomu bez poziomych oraz pionowych barier architektonicznych.

Sala symfoniczna oraz sala kameralna dostępne są dla osób z niepełnosprawnością za pomocą wind. Dojście do rzędu miejsc siedzących bezpośrednio przed sceną wykonane jest bez barier architektonicznych, te miejsca dedykowane są osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Galeria sztuki zlokalizowana na 4 piętrze dostępna za pomocą wind.

Na paterze, oraz pierwszym piętrze znajdują się toalety przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.

POMOC OSOBOM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

Personel jest przeszkolony w zakresie obsługi osób z niepełnosprawnościami.

Osobami wyznaczonymi do pomocy są pracownicy kas, w szczególności Bożena Jasińska
numer telefonu: + 48 91 431 07 20 w godz. 08:00 – 16:00

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Patrycja Proczak (e-mail: p.proczak@filharmonia.szczecin.pl, tel.: +48 91 431 07 25). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: rpo.gov.pl