Relacja z koncertu
Zapowiedź koncertu
SOUNDLAB to podróż, w której słuchacze odwiedzą surrealistyczne przestrzenie, gdzie czeka sonorystyczna awangarda. Pierwsza odsłona projektu to spotkanie z prekursorami elektroniki.
15 tysięcy kilometrów taśmy radiowej przeszło przez ręce Eugeniusza Rudnika podczas jego 50-letniej pracy muzycznej. Dziś Rudnik jest żywą legendą, inspiracją dla artystów eksperymentalnego techno, ambientu, nurtu industrialno-bruitystycznego czy włączania elektroniki do muzyki klasycznej.
Kazimierz Serocki jest znany przede wszystkim jako jeden z organizatorów „Warszawskiej Jesieni”. „Pianophonie” to jego ostatnia kompozycja i pierwsza z użyciem środków muzyki elektronicznej. Elektronika w tym utworze jest potraktowana jako jeden z instrumentów orkiestry. Zdaniem Zygmunta Krauze, pianisty, Serocki jest „najbardziej wysublimowanym polskim kompozytorem w dziedzinie instrumentacji. Jego pomysły brzmieniowe były wyjątkowo nowatorskie, a zarazem wygodne dla wykonawców”. Eksperymenty brzmieniowe tego pokolenia twórców umożliwiły nowej generacji spojrzenie na muzykę w nowym wymiarze.
Skupienie się na brzmieniowości ubranej w minimalistyczną formę stały się znakiem rozpoznawczym jednego z popularniejszych twórców muzyki w XX wieku – Philipa Glassa. Muzyka z filmów „Godziny”, „Truman Show” czy jego „Amerykańskich czterech pór roku” to pokaz indywidualnego języka głęboko osadzonego w kulturze popularnej.
FILMY I ZDJĘCIA
Fotorelacja - 2015.10.16 - LAB 1: El-symphony, fot. Maciej Cybulski
Fotorelacja - 2015.10.16 - LAB 1: El-symphony, fot. Szymon Karpierz
Projekt „SOUNDLAB – filharmoniczne laboratorium muzyki elektronicznej w Szczecinie” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Dofinansowanie
SZCZEGÓŁY
LAB 1: El-symphony
16-10-2015 19:00
Sala symfonicznaFilharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie
ul. Małopolska 48
70-515 Szczecin