Długi tygodnie przymusowego ograniczania kontaktu z bliskimi i przyjaciółmi – to nasze niechciane doświadczenia ostatnich miesięcy! Tym bardziej musieliśmy zaplanować program, który przypomni nam o serdecznych atmosferach domowych spotkań i beztroskim spędzaniu czasu z przyjaciółmi.
Najdroższy Przyjacielu! Od kilku dni bawię w odwiedzinach rodzinę Deichmannów w Mehlem. Nie znajdę wystarczająco serdecznych słów, które oddałyby całą moją zachętę do pobytu w tym niebiańskim miejscu – będziesz się nim cieszył już w krótce. Od samego początku wszyscy domownicy będą Ci mili i drodzy. Pan i Pani D. są najwspanialszymi z ludzi, a ich dzieci są urocze w sposób nie do opisania. Jestem pewien, że spędzisz tu wspaniały czas i sam życzyć sobie będziesz, abyś mógł zostać jak najdłużej!
To fragment listu Johannesa Brahmsa, w którym opisuje atmosferę w jednym ze swoich ulubionych miejsc na ziemi! Dom Deichmannów na przedmieściach Bonn był miejscem spotkań wielu muzyków, których łączyła jedna cecha – zamiłowanie do muzyki Roberta Schumanna. Brahms spotykał tu Franza Wuellnera, mistrza swoich dzieł orkiestrowych, Carla Reinecke, późniejszego dyrygenta koncertów w Gewandhaus w Lipsku, Wilhelma von Wasielewskiego, autora pierwszej biografii Schumanna i Christiana Reimersa, pochodzącego z Hamburga wiolonczelisty, dla którego Schumann napisał swój Koncert wiolonczelowy op. 129.
Teraz już Państwo wiedzą, jaką atmosferę miał na myśli sam Schumann, kiedy wysłał nuty do wydawnictwa Breitkopf & Härtel z dopiskiem: „To dość radosny utwór”! Chcielibyśmy życzyć Państwu tego wieczoru, nie tylko wspaniałych chwil z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii w Szczecinie, ale i promyka radości podczas serdecznych spotkań w gronie przyjaciół, które stały się inspiracją dla muzyki Schumanna.
Solistką wieczoru będzie Camilla Thomas, francusko-belgijska gwiazda, która w 2017 podpisała wyłączy kontrakt międzynarodowy z Deutsche Grammophon, jako pierwsza wiolonczelistka w historii wytwórni. Podbija światową scenę w oszałamiającym tempie. Współpracowała już z takimi dyrygentami jak Paavo Järvi, Mikko Franck, Marc Soustrot, Darrell Ang, Kent Nagano, Stéphane Denève oraz z orkiestrami takimi jak Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Academia Santa Cecilia, Sinfonia Varsovia, Staatsorchester Hamburg w Elbphilharmonie Hamburg, Lucerne Festival Strings w Herkulessaal w Monachium i Orchestre National w Bordeaux.
Camille Thomas gra na słynnym instrumencie „Feuermann” Stradivariusa z 1730 roku wypożyczonym przez Nippon Music Foundation.
Główny Partner Filharmonii
SZCZEGÓŁY
SCHUMANN | PROKOFIEW | DEBUSSY
14-05-2021 19:00